pondelok 6. januára 2014

Starám sa o seba - očista pleti


Ahoj ahoj :)
Tento týždeň venujem kozmetike. Každý deň niečomu inému. Starostlivosti o naše telo, respektíve ako sa o to moje starám ja. Chcela by som dnes začať so starostlivosťou o pleť, respektíve základnou starostlivosťou ešte pred hydratáciou a dodaním výživných látok a to dôkladným odlíčením a vyčistením pleti. Nebudeme zachádzať až k nejakému hĺbkovému čisteniu pórov.
Takže ja začínam vždy odličovaním očí. Vždy mi to aj celkom dosť trvá. Líčim sa výrazne a keď nie tak mám vždy aspoň tekutú čiernu linku. Takže to ide dolu dlhšie a obtiažnejšie. Momentálne používam odličovač očí od Astor, bez olejovytých zložiek. V celku mi vyhovuje, dobre čistí aj záhyby v okolí oka a neštípe. Ale nemám žiadny vyslovene obľúbený odličovač.


Ďalej pokračujem odlíčením pleti. Na to používam odličovacie pleťové mlieko alebo gél. Momentálne mlieko značky Astrid. Kúpila som si ho tak trochu v stave núdze, inak mám veľmi rada mlieka od Ryor. Nanesiem si trochu mlieka na tvár a krúživými pohybmi prechádzam po pokožke. Keď som si istá že je pleť zbavená nečistôt, zotriem mlieko vatovými tampónmi. Pri použití gélu treba pokožku opláchnuť a tak ju zbaviť nadbytočného gélu. Ešte pripíšem že ak máte pleť so sklonmi k vyrážkam, je vhodnejšie použiť gél ako mlieko.

Pre dočistenie pleti i očí na záver použijem pleťovú vodu. Ja som si obľúbila micerálnu vodu od Biodermi. Teda už mám len toto malé balenie. Nepoužívam vody s alkoholom, zbytočne pleť vysušujú. Pleťovú vodu s alkoholom odporúčam použiť iba pri mastnej pleti pri výskyte vyrážok. Táto micerálna voda pleť aj oči odličuje veľmi dobre aj samostatne. Ráno ju používam bez predchádzajúceho použitie mlieka a odličovania očí. Trochu vody nanesiem na vatový tampón a prejdem ním celú tvár, môžete si všimnúť že pleť ešte nebola úplne čistá a tampón je špinavý aj keď sa už použilo pleťové mlieko. V oku neštípe, je bez zápachu a zanecháva pokožku veľmi sviežu.

 Prípadne si niekedy (alebo skôr takmer vždy) doprajem osvieženie pleti pomocou ružovej vody. Čistí ale aj osviežuje a vyrovnáva pH pokožky. Používam ju pred krémom pre lepšiu hydratáciu prípadne pre ukľudnenie pleti. Netreba ju už používať, pleť je po 3 krokoch spomenutých hore krásna a čistá. Ja ružovú vodu používam skôr ako prechod medzi čistením pleti a následnou hydratáciou. Príjemne vonia a na mňa pôsobí že sa cítim byť kopletne a dokonale očistená.

Na úplný záver ešte prikladám moju hnilobnú verziu odličovania. Keď som KO po prehýrenej noci a neviem sa trafiť kde mám správnu časť tváre, siaham račej po tento variante. Je to rýchle a píše sa na obale že 3v1. A ako to už býva, čo je viac v jednom je aj vždy menej účinné. Tieto obrúsky vyčistia pokožku tváre skôr na oko, ak by ste ju ešte dočisťovali, zistili by ste aký je to klam. Odporúčam ich skôr do kabelky, pre rýchle a súrne odlíčenie či osvieženie pleti.

Samozrejme že môžete ešte pridať iné prvky ako čistiacu pleťovú masku či pásiky na čistenie pórov nosa a podobne. O tých som dokonca písala v jednom z mojich prvých článkov. Takéto čistenie treba ale vykonávať ešte pred dočistením pleti, po použití pleťového mlieka.
A čo vy? Ako si čistíte pleť od nečistôt, či už od samotného líčenia alebo prachu a podobne?
Dúfam že sa vám článok páčil, budem rada ak sa prihlásite na odber :) 


Žiadne komentáre :