utorok 9. apríla 2013

Zvieromilovník


Dnes som sa rozhodla napísať niečo o vážnejšej téme, o krutej realite spojenej s kozmetikou.
Vlastne ani neviem čím by som mala začať, je to pre mňa dosť chúlostivá téma. Takže začnem asi celkom odo mňa. Neviem ako vy ale ja som človek ktorý proste od malička miluje zvieratá. Mohlo by sa stať čokoľvek aj tak ich budem navždy milovať. Priznám sa že mám niekedy radšej zvieratá ako ľudí. No a samozrejme keďže som žena, milujem aj kozmetiku. A tu sa dostávame k zápletke - kozmetické výrobky a ich testovanie na zvieratách.


Jednoducho som už unavená z toho neustáleho vysvetľovania ľuďom prečo by nemali používať kozmetiku testovanú na zvieratách. A som z toho hlavne znechutená pretože ani ten najlepší argument nepresvedčí niekoho kto nechce otvoriť oči a bude ignorovať niečo také závažné. Nejdem vám tu teraz ani prehovárať do duše a ani vás poúčať, chcem len vyjadriť svoj názor na toto neľudské správanie sa k živím tvorom.

V prvom rade chcem upozorniť na jeden fakt a to je ten, že nie len my ľudia máme srdce ktoré bije, a nie len my ľudia máme svoje pocity, cítime radosť či bolesť. Presne to isté prežívajú zvieratá. Nie sú o to ukrátené tak ako si mnohí myslia.
Sú to živé stvorenia ktoré by mali ŽIŤ. Žiaľ o ich osude rozhodujeme my ľudia (nadradená rasa?). Zvieratá sú zatvárané v malých klietkach, žijú v neustálom strese a strachu, sú mučené a mrzačené, pomaly a kruto umierajú a nemajú na výber.
Mne to ale nie je jedno. Prečo ľudia investujú toľko peňazí do kozmetiky ktorá je testovaná na zvieratách, je plná chemikálií ktoré neprospievajú nielen zvieratám ale aj nám ľuďom a nevedia zastaviť toto kruté šialenstvo keď je už toľko alternatívnych riešení?! Na trhu je neskutočné množstvo prírodných, skvelých výrobkov ktoré nespôsobujú utrpenie, bolesť a smrť.


Opuch, pľuzgiere, zápal, oslepnutie, vredy, neskutočné muky a smrť - to spôsobuje vaše potešenie pre testovacie zvieratá.
Stojí toľko bolesti a utrpenia len preto aby sme mali dlhšia a hustejšie riasy, plnšie pery či matnejšiu pokožku? A ešte ak to všetko je možné aj bez testovania?

Netestovanú kozmetiku spoznáte podľa tohto (jediného oficiálneho) loga -
Netestovanú kozmetiku nájdete napríklad na stránke BELLUA ako aj na ich facebookovej stránke. Nájdete tu kopu rôznych značiek, každý si vie vybrať. Na internete nájdete aj každým rokom aktualizované zoznamy kozmetických značiek ktoré netestujú. A ak sa predsa len rozhodnete kupovať naďalej túto kozmetiku, pokúste sa ju aspoň obmedziť a kupovať si niečo prírodné a nie utápať sa v chemikáliách. Pomôžete tak aj sebe, nie len zvieratám. Nepodporujte speciecizmus !!!!

Mimochodom, som rada že sa ľudia postupne spamätávajú. Od tohoto roku totiž v EU začína platiť zákaz dovozu a predaja testovanej kozmetiky. Čo to ale bude znamenať v praxi ešte nikto nevie, zlá stránka veci si vždy vie nájsť nejakú cestu.

Žiadne komentáre :