streda 4. septembra 2013

Život s ježkom



Ahojte :) dnes by som vám chcela povedať niečo o mojom súžití s ježkom.
Ako som už dávnejšie spomínala, adoptovali sme si ježka bielobruchého, takže sme už poriadna rodinka. Po ježkovi som túžila už dávnejšie, ale nepreferujem veľmi predaj zvierat. Stal sa však asi zázrak a jedného dňa priateľ našiel na internete inzerát kde ponúkali práve ježka na adopciu. Slečna sa ho musela vzdať z dôvodu sťahovania. Musím vám povedať, bola som veľmi sklamaná keď mi bolo oznámené že ježko je už rezervovaný. No po dvoch dňoch sa ozval telefón s tým, či máme ešte o ježka záujem. Potencionálny záujemca bol nakoniec nevhodný, nechcel do ježka investovať a zrejme ho chcel len ako hračku. Nedalo sa to odmietnuť. A tak drahý ježko poputoval ku nám.
S výbavičkou som nemala žiadnu starosť, odkúpila som všetko jeho pôvodné vybavenie.
Ešte by som chcela povedať že pre ježka sme sa rozhodli práve preto, lebo môj priateľ má silnú alergiu a nemôžeme si kvôli tomu dovoliť klasické zvieratko ako je pes, mačka a už vôbec nie hlodavce. Pri nich má najväčšie problémy. Mali sme teráriového miláčika, agamu bradatú. Tá však podľahla rakovine. Zostali sme tak úplne bez zvierat. Neviem ako vy, ale ja si proste život bez zvierat neviem predstaviť. Príde mi neskutočne prázdny, nudný a smutný.


Doma (u rodičov) máme za fúrik mačiek a jedného orieška. Je to neskutočný pocit keď prekročím prah dverí a tie štvornohé potvory mi utekajú naproti, vítajú ma a tešia sa z toho že som prišla. Toto bez zvierat jednoducho nezažijete.
Ale prejdime už k môjmu pichľavému kamošovi.


Ježko je aktívny hlavne v noci, čo mne úplne vyhovuje. Celý deň trčím v práci a domov sa vraciam okolo pol siedmej večer. Vtedy už ježko dupoce po izbe. Niekde som čítala, že ježko má hladkú mozgovú kôru, laicky povedané že je sprostý. No z vlastných skúseností si to teda vôbec nemyslím. Je veľmi vynaliezavý a šikovný. Keď chce, dokáže aj nemožné, a je aj dosť tvrdohlavý. A ešte jedna vlastnosť, veľmi výstižná pre tohto tvora je pažravosť :) ježkovia sú veľmi pažravý, preto sú aj náchylný na obezitu. Poviem vám, tento by spucoval aj mňa ak by som umrela.
Je to veľmi nenáročné zvieratko, nepotrebuje vlastne takmer nijakú starostlivosť... Základ je len kvalitné krmivo, samozrejme treba vystihnúť to správne množstvo. Čistú vodičku, veľa pohybu a hlavne veľa lásky :D ako každému zvieratku.

Ježko sa veľmi dobre ujme ako domáce zvieratko, je zvyknutý na dotyk, nevidí veľmi dobre, zato ale skvele reaguje na pachy a zvuky. Podľa nich vás vie dokonale rozpoznať. Nie je to agresívny tvor, aj keď o jedlo vie bojovať poriadne. Vie sa aj zahrať, preliezť všetky možné prekážkové dráhy ale vie si na vás aj sladko pospinkať. 
A ešte jedna vec na záver. NIE, ježko nepichá. Teda pokiaľ sa nenaježí. To je jeho obranný mechanizmus. A on sa nenaježí pokiaľ mu nebudete robiť zle.

Pripájam psycho video čo dokáže keď je hyperaktívny :D

Žiadne komentáre :