nedeľa 28. júla 2013

Domáca ľadová káva - frapé


Ahojte. Dnes som si pripravila recept na ľadovú kávu ako ju robím ja. V tomto horúcom počasí sa ako kávičkárka prikloním k ľadovému potešeniu namiesto horúcej šálky voňavej kávy. Aj keď na túto ľadovú pochúťku používam instantnú kávu, čo je v podstate dosť veľký hnoj a odborník by ju nenazval ani kávou. No ja som si dala v tomto počasí proste výnimku. Koniec koncov, čo na tom, vraví sa čo nás nezabije, to nás posilní. Je to rýchle, jednoduché a v týchto 35°C strašne dobré.



Potrebujeme:
instantná káva
šľahačka
mlieko (najlepšie plnotučné)

Postup:
1. Do shakera pridáme instantnú kávu, ja pridávam tak dve čajové lyžice (každý si musí nájsť tú svoju správnu mieru). Kávu sladím takže pridávam aj lyžičku cukru. Potom pridám do shakeru trochu studenej vody. Tak cca 50ml.

2. Následne zmes poriadne pretrepem, aby sa vytvorila hustá pena. Vylejem do vychladeného vysokého pohára. Potom do shakeru nalejem studené mlieko a aj so zvyškom kávy znova poriadne pretrepem. A nalejem do pohára. Teraz už vznikol základ ľadovej kávy.




3. Ja si neodpustím pridať aj šľahačku, aj keď kto nechce, použiť ju nemusí. Pokiaľ kávu dobre pretrepete, vznikne hustá pena aj bez šľahačky. Niekto používa aj zmrzlinu, ja ju ale moc nepreferujem. Na dozdobenie môžete použiť čokoládový toping, strúhanú čokoládu, kakao či slamky na ľahké pocuckávanie si kávičky. Alebo čo takto pridať koláčik? Mňamka.
No a už ostáva len posledný krok, kávičku si vychutnať.

Žiadne komentáre :