utorok 9. júla 2013

Pichliač - ježko bielobruchý (Atelerix albiventris)


Ahojte. Dnes pridávam len krátka príspevok. Dnes som sa totiž dočkala :). Dnes ku nám zavítal náš nový člen rodiny - ježko. Už dlhšie som túžila po tomto zvieratku. Tu v BA totiž nemôžem mať mať také tradičné zvieratko kvôli silnej alergií môjho priateľa. Keď som sa sem nasťahovala, priateľ choval agamu bradatú. Bol to maznáčik, člen rodiny. Volal sa Eugen. Asi pred rokom mu však veterinár zistil rakovinu, presnejšie mal cirhózu pečene. Liečili sme ho, stav sa mu veľmi zlepšil, no zhruba pred dvoma mesiacmi sa mu začalo znovu priťažovať. Keď som sa vrátila z návštevy u našich, hovorili sme už aj o eutanázií. Prihoršilo sa mu tak strašne, že v nedeľu večer už takmer nechodil a vyzeral veľmi skleslo. Plán bol v pondelok ho vziať ihneď k veterinárovi. Ráno sme ho však už našli spinkať. Už sa neprebral. Tento pondelok to boli už dva týždne. Pripadá mi to ako celá večnosť. Ostalo tu po ňom prázdno, prázdne miesto vo veľko teráriu ale aj v našich srdciach. Nech si hovorí kto chce čo chce, bolo to naše milované zvieratko. Nechceli sme o adopcií nového zvieraťa hovoriť, ani to nejako riešiť. No keď som zrazu na nete zazrela inzerát o darovaní ježka, proste ma to nadchlo. O tomto druhu som sa dočítala už dávnejšie, fascinoval ma. No koho by nezaujal ježko ako domáce zvieratko? Samozrejme, mohla som si ho už dávno kúpiť, no ja osobne uprednostňujem adopciu zvierat, nie kúpu. Veď zvieratá nie sú veci, ani ľudí si nekupujeme... Slečna ponúkala ježka s tým že k nemu dodá aj komplet výbavičku a klietku ktorú chcela preplatiť aby sa jej aspoň vrátili nejaké náklady. Dôvodom darovania bolo sťahovanie do podnájmu kde zvieratá netolerujú. So slečnou sme sa dohodli, sama mi ho dokonca doviezla. No a tak tu mám už dnes ježka :) právoplatného člena rodiny. Volá sa Sir Henry. Meno mu ostalo, aj keď asi na neho reagovať nebude, veď je to ježko. Dúfam že si čoskoro zvykne a bude sa tu u nás cítiť dobre. Pripájam aj pár fotografií.




PS pripájam aj nášho Egiho ktorý nás nedávno opustil, chýbaš nám. Aj keď sa to niekomu zdá čudné, poviete si veď je to len jašterica... Ale bola to naša JAŠTERICA ! Spinkaj zlatko dráčik bubáčik :(


Žiadne komentáre :