sobota 4. januára 2014

Tip - pizza pre celiatikov

Neviem či som to tu nejak verejne spomínala, či už priamo alebo nepriamo, som celiatik. V jednoduchosti to znamená že mám alergiu na obilniny. Táto choroba nie je vyliečiteľná, iba liečiteľná a to tým, že sa dodržiava špeciálna bezlepková dieta. Je to dedičné ochorenie, civilizačná choroba, čoraz viac ľudí ňou trpí. Aj preto sa bezlepkové potraviny čoraz viac objavujú aj v supermarketoch a nie len v špecializovaných predajniach. Ja som nedávno objavila cesto na pizzu pre celiatikov. V balení boli dva kusy menšieho cesta. Je to výrobok Carrefour, spolu 250g. Akurát sa vôbec nepamätám koľko balenie stálo. Samozrejme, cesto je trochu pevnejšie a tučnejšie ako by ste dostali v pizzerií. 

Takto cesto vyzerá po odbalení.
 
 Okraje som potrela trochou oleja s cesnakom, pridala paradajkový pretlak a prihadzovala ingrediencie podľa chuti. Na záver som pridala trochu oregána.
 
A už sa pečú. V návode stálo že ich treba piecť 200°C 10 minút, no ja som ich nechala vždy okolo 12 až 13 minúť.
 
Tu už je hotový výsledok. Malá salámovo šunková môj obľúbený mix pizza. Poviem vám to cesto je skvelé, prepečené akurát do chrumkavá ale dostatočne krehké a vláčne. Príprava naozaj nezaberie veľa času. Kým rozohrejete trúbu môžete pripraviť pizzu a potom len niečo cez 10 minút piecť. Takže ak viete o niekom v okolí kto dodržiava túto dietu, môžete mu dať skvelý tip :) dobrú chuť.
 
 

Dúfam že sa vám článok páčil, budem rada ak sa prihlásite na odber :) vaša Anet.

Žiadne komentáre :