sobota 8. februára 2014

Krémová brokolicová polievka a špagety so syrovo-šampiňónovou omáčkou

Ahojte :)
Po dlhšej dobe som sa dostala k notebooku, mala som menšiu pauzu nie len od blogovania ale aj celkovo od internetu. Poviem vám, je to celkom fajn takto raz za čas, aspoň dva tri dni bez toho aby som všade videla debilné videá, trápny bulvár ale aj sprosté nudné reči niektorých ľudí. Okrem toho som si poležala pod perinkou väčšinu dňa, pretože som mala chytené hrdlo a zvýšenú teplotu. Už sa ale cítim lepšie a je čas sa povenovať aj blogu. Preto som si pre vás dnes prichystala recept :)

Krémová brokolicová polievka

Budeme potrebovať:
  • olej
  • cibuľa
  • mrkva
  • zemiaky
  • brokolica
  • soľ a koreniny
  • smotana na varenie
Postup:
Na troške oleja si orestujeme na drobno pokrájanú cibuľku, pridáme k nej nadrobno nakrájanú mrkvu (ja som mala takú väčšiu tak som dala len polovicu). Po chvíľke pridáme zemiaky a zalejeme vodou. Pridáme soľ, mleté čierne korenie a majoránku. Varíme pokiaľ zemiaky takmer nezmäknú. Potom pridáme kúsky brokolice a varíme do zmäknutia. Polievku odstavíme a vyberieme si niekoľko drobných kúskov brokolice aj zemiakov na bok. Všetko ostatné pomocou tyčového mixéra pomixujeme, tak vznikne krásna krémová polievka. Ak by sa niekomu zdala hustá (ak by dal do polievky napr veľa zemiakov), môže pridať trošku smotany na varenie a ešte 10 minút polievku povaríme. Pridáme do nej vybrané nepomixované zemiačiky a brokolicu a môžeme podávať. Odporúčam k nej ešte domáce krutóny.



Špagety so syrovo-šampiňónovou omáčkou

Budeme potrebovať:
  • špagety
  • čerstvé šampiňóny
  • smotanu na varenie
  • tavený syr
  • trošku pažítky na ozdobu
  • soľ
  • olej
Postup:
Postavíme si vodu so štipkou soli a troškou oleja aby sa nám špagety nezlepili. Pokiaľ voda zovrie, očistíme si šampiňóny, nakrájame na tenké plátky a na miernom ohni osmahneme až kým nezmäknú. Pridáme tavený syr "z črievka" (ja som mala tri kúsky). A vlejeme smotanu na varenie. Varíme pokiaľ zmes nie je úplne bez hrudiek. Špagety vo vode povaríme zhruba 8-10 minút a scedíme. Na ozdobu som použila kúsky pažítky na omáčke.




Oba recepty sú rýchle a jednoduché. Nezašpiníte ani veľa riadu a obed máte raz-dva. Prajem vám dobrú chuť :)
Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :