piatok 14. februára 2014

Smotanová torta na spôsob tiramisu

Ahojte priatelia :)
Dnes som si pre vás pripravila chutný receptík nie len pre zamilovaných ale na každú príležitosť. Je to vlastne falošné tiramisu - omnoho lacnejšia verzia a pre mňa osobne asi aj chutnejšia. Základ celej tortičky je smotana (namiesto mascarpone) a samozrejme piškóty. Samozrejme recept je veľmi ľahký, je to nepečená tortička takže sa vám nemá čo pokaziť :) (ja sama si trúfam len na jednoduchšie recepty takže sa nemáte čoho báť)

Budeme potrebovať:
  • kyslá smotana (ja som mala až 5 veľkých pretože v Bratislave mám veľmi veľkú formu)
  • piškóty (postačia dve balenia podľa formy)
  • granko
  • vanilkový cukor
Postup:

Smotanu si zmiešame v mise s vanilkovým cukrom. Ja na jednu smotanu dávam jeden sáčok cukru. Pre tento krát som sa rozhodla pridať aj škoricový cukor, v závere to bolo cítiť ale nie moc. Ak by sa vám zdala zmes málo sladká, môžete pridať ešte lyžicu cukru na viac, mne však postačilo toto množstvo.

Poriadne pomiešame a zmes si rozdelíme na tri časti, keďže budeme robiť tri vrstvy.

Do formy na dno poukladáme piškótky, ja používam do okrúhlej formy okrúhle piškóty, je to tak jednoduchšie. V originálnom recepte na tiramisu sa piškóty namáčajú do kávy, ja ich pri tomto recepte nenamáčam. Okrem toho ja používam celiatické piškótky ktoré sú krehkejšie ako tie obyčajné.

Na vrch piškót nalejeme postupne prvú vrstvu smotany.

A posypeme trochou granka.

Postup opakujeme ešte dva krát, pridáme zasa piškóty, zalejeme vrstvou smotany a posypeme trochou granka.

Takto vyzerá torta, tak a šup s ňou do chladničky, ja ju nechávam odstáť cez noc aby dobre stuhla a všetko poriadne do piškót vsiaklo.

Takto už torta vyzerá po celonočnej kúre v chlade.



A môže sa servírovať :) toto bol môj valentínsky zákusok. A čo vy?



Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :