utorok 4. marca 2014

Epilácia hornej pery - odfúz sa! :D


Ahojte priatelia :P
Dnes som si pre vás prichystala článok, ktorý som ešte na žiadnom blogu nevidela (určite sa niekde nájde ale ja som takýto článok nevyhľadávala ale som na neho ani nemala šťastie). Budem hovoriť o epilácii hornej pery (prípadne aj o spodnej pere). Je to vec, ktorá je takmer bezbolestná, vykonáva sa pravidelne cca raz do dvoch týždňov, pri každej žene je to individuálne, podľa potreby. Nie je to vec, za ktorú by sa žena mala hanbiť, práve naopak. Epilácia hornej pery je skvelá vec, nechceme byť predsa "fúzaté" a takto sa o seba vzorne staráme a udržujeme si svoju ženskosť.


Každá žena či už chce alebo nechce, má na svojej pokožke tváre chĺpky. Je to bežná vec. Samozrejme chĺpky sú omnoho jemnejšie a svetlejšie ako u mužov. Ja sama ich mám, má ich každá a kto tvrdí že nie, nech zájde k očnému. Samozrejme, nie každá z nás sa potrebuje nevyhnutne chĺpkov zbaviť, vo väčšine prípadov sú veľmi svetlé a takmer ich nevidieť. No nie u každej. Je to otázka hormónov, farby pigmentu chĺpkov, veku ale aj iných faktorov. Je už len na vás či si sa rozhodnete pre depiláciu.

Ja som si dnes teda pripravila článok ako na to a porovnala som niekoľko prípravkov určených na túto formu epilácie. Možno ste to do dnes neskúsili, tak si aspoň pozrite článok a možno vás inšpirujem.
Sama patrím medzi bledšie typy žien, vlasy mám prirodzene svetlé, v detstve som bola malá jemná blondínka s modrými očami a tak aj chĺpky na mojej tvári sú jemné a svetlé. No napriek tomu pravidelne podstupujem tento zákrok. Hovoríte si prečo? Nie je nič lepšie ako mať dokonale jemnú a hebkú tvár (a nie len tvár ;) ale o tom možno inokedy).
Prvý krát som sa s epiláciou pery stretla asi v škole, na odbornej praxi. Nikdy som ju nejako nepotrebovala (bolo veľa dievčat s ktorými začali v tej dobe mávať hormóny a tie ju teda potrebovali ako soľ) no aj tak som sa epilácií podrobila a vykonávam ju do dnes. týka sa malej plochy tváre, aj preto je takmer bezbolestná. 

Porovnala som dva základné spôsoby epilácie pery. Moju obľúbenú cukrovú pastu a dve značky depilačných prúžkov. Prúžky patria asi k najčastejšie využívanej technike. A musím povedať že je veľmi rýchla a aj pohodlná. Ide vlastne o studený vosk. Taktiež poznáme vosk horúci, ktorý sa pred aplikáciou nahrieva a v takom stave sa nanáša na pokožku. Tak isto funguje aj pasta, až na opačný smer aplikácie. Veľmi málo sa využíva na túto depiláciu forma horúceho vosku v roll-one. Ale v špeciálnom zúženom sa to dá, len je to zbytočné, pretože je to veľké množstvo vosku.

Snažila som sa odfotiť čo najlepšie pokožku tváre, aby bolo vidieť jemné chĺpky. Použila som na to veľa make-upu a hrubú vrstvu púdru. To chĺpky veľmi dobre dokáže zviditeľniť. nevšímajte si prosím stav pokožky, pri takej vrstve šminiek vyzerá naozaj neprirodzene :D hihi.
Pri epilácií je prvý krok či už použijete vosk alebo pastu vždy poriadna očista pleti. To znamená poriadne odlíčiť od make-upu ale i iných nečistôt. Ja odporúčam najprv použiť pleťové mlieko a po ňom ešte dočistiť pleťovou vodou aby sa pokožka odmastnila. V kozmetikách sú na to špeciálne predepilačné prípravky. Pre nás ale postačí bežná rutina odličovania. Každú stranu pery depilujeme zvlášť, nikdy nie spolu. Pred použitím akéhokoľvek produktu si prečítajte pre istotu ešte návod a všetko potrebné.



CUKROVÁ PASTA
Začnem teda cukrovou pastou. Pasta sa musí pred aplikáciou nahriať. Stačí na to vodný kúpeľ, alebo pre nedočkavcov chvíľka v mikrovlnke. Vosk sa nahrieva na teplotu tela, nie viac! Do pasty som ponorila kozmetickú špachtľu a trochu z nej nabrala. Otáčaním špachtle zabránite aby pasta stiekla. Pastu nanášame v protismere rastu chĺpkov - čiže od kútika úst smerom k nosoperovej ryhe (popod nos do stredu). Potom vosk s pomocou špachtle v smere rastu chĺpkov jednoducho rýchlym pohybom stiahnete. Všetok vosk by mal zísť dole, na pokožke by nič nemalo ostať. Ak ste nejakú časť vynechali, môžete tento proces ešte zopakovať. No treba si dávať pozor, netreba dráždiť pokožku zbytočne viac krát na tom istom mieste. Ja odporúčam prejsť miesto maximálne dva-tri krát.
cukrová pasta

pasta na kozmetickej špachtle 

PÁSIK SO STUDENÝM VOSKOM
Ďalej tu mám voskové pásiky od Veet na tvár. Som s nimi spokojná, používam ich už dlhšiu dobu. Ich výhodou je, že sa nemusia nijak nahrievať a preto je depilácia rýchlejšia a jednoduchšia. Studený pásik vosku jednoducho zahrejete pošúchaním v rukách. Pásiky sú síce malé no podľa mňa vychádza jeden pás ktorý sa rozdelí na dve časti na jedno použitie. Pre lepšiu manipuláciu si vždy prehnem spodný okraj kde končí vosk aby som vedela ako mám pásik priložiť na pleť (treba sa vyhnúť perám). Priložím ho a v smere rastu chĺpkov ho šúcham smerom od nosoperovej ryhy ku kútiku úst. Potom rýchlim pohybom v protismere strhnem. Tieto pásiky sú tvarované tak, aby sa s nimi lepšie manipulovalo. Po použití vosku treba často odstrániť zvyšný vosk olejom. V sade sa nachádzajú utierky s olejčekom ktoré odstránia prebytočný vosk a upokojujú pokožku.
depilačné pásiky Veet

spojené pásiky

oddelený pásik

použitý pásik - vidieť drobné biele chĺpky
Takto to vyzerá po epilácií. Na jednu stranu som použila pásiky a na druhú pastu. Ni je tam vidieť takmer žiaden rozdiel. Obe strany sú podráždené, no začervenanie po niekoľkých minútach prešlo. Jediný viditeľný rozdiel je asi v tom, že vosk po sebe zanechal lepkavú stopu, ktorú je treba odstrániť. Inak chĺpkov ma zbavili rovnako, pre mňa je manipulácia s voskom asi rýchlejšia a hlavne som na ňu už zvyknutá niekoľko rokov. Použitý pásik po epilácií proste zahodíte, no z pohľadu šetrenia prírody je zas lepšia cukrová pasta od ktorej stačí umyť kozmetickú špachtľu pod prúdom vody.
vosk verzus pasta
Na záver ešte pridávam depilačné pásiky od Balea. Nie som s nimi spokojná a nebudem ich nikomu odporúčať aj keď sú lacnejšie. Vosk je tvrdší a už niekoľko krát sa i stalo (keď som nezohnala Veet, kúpila som si túto značku) že mi vosk takto stvrdol a nedal sa použiť. Výrobok nebol po záruke, no aj tak bol nepoužiteľný. Niekedy stvrdol iba kus pásiku, inokedy rovno celý. Jedinou výhodou týchto pásikov je, že sú väčšie, dajú sa preto dobre použiť nielen na spodnú peru ale i iné časti tváre, pri ktorých by ste iných pásikov spotrebovali veľmi veľa. No vosk neprilne tak dobre na pokožku a nepohltí každý chĺpok tak, akoby mal.
Balea pásiky

neoddelené pásiky vyzerajú dobre

no po oddelení vidieť zatvrdnutý vosk
Skúšali ste už epiláciu pery alebo ste nenazbierali ešte odvahu? Stretli ste sa už niekedy s touto procedúrou osobne alebo u niekoho iného?
Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :