streda 18. júna 2014

Ušné sviece

Ahojte priatelia :)
Dnes by som vám rada povedala niečo o ušných sviečkach, ktoré som už dávnejšie kúpila, no nemala som ešte odvahu ich otestovať. No dnes som sa dala do práce a mám tu pre vás zaujímavý článok.

Vedeli ste o tom že čistenie ušného mazu pomocou vatových tyčiniek nie je tou najlepšou voľbou? V odbornej literatúre som sa stretla neraz s tým, že sa maz takto iba zatláča do zvukovodu. Dá sa však ľahko odstrániť pomocou ušnej sviečky . Sú to bavlnené trubičky napustené zmesou včelieho vosku a parafínu. Teplo vytvorené horením sviečky zmäkčuje  nahromadený maz a vytvorený podtlak ho komínovým efektom vysaje. Zároveň dochádza k vyrovnávaniu tlaku cez Eustachovu trubicu v celej oblasti hlavy a krku. Tepelný vplyv pozitívne ovplyvňuje prípadné zablokované toky energie v meridiánoch. Meridiány sú také energetické vedenia, ktorých úlohou je preprava a rozdelenie životnej energie v organizme človeka. Po zapálení vzniká  vo vnútri sviečky hmla, ktorá prúdi smerom dole do vnútra ucha. Táto hmla prepravuje účinné látky sviečky do celého ušného ústrojenstva.

Teplo zo sviečky prehrieva aj mikrosystém ušného laloka a tak pôsobí na reflexné zóny, ktoré touto stimuláciou priaznivo ovplyvňujú priebeh ochorení z prechladnutia. Upravuje čistiace pôsobenie lymfatickej drenáže ucha.


Ušné sviečky  môžu mať priaznivý účinok, napr. pri bolestiach v ušiach, dlhotrvajúcich bolestiach uší a hlavy, pri miernych formách zápalu stredného ucha, svrbení v uchu, hučaní v ušiach, pri pocite tlaku v ušiach a hlave, migréne,  akútnej  a chronickej nádche, poruchách čuchu, zápale mandlí, podráždenosti a stresových symptómoch ako dôsledok vegetatívnych porúch, nedostatočnom prekrvení ucha,  energetickom posilnení pri nedoslýchavosti, lokálnej a reflexnej aktivácii látkového a lymfatického obehu, stimulácii energetického toku, celkovom posilnení imunitného systému organizmu.



Už ste počuli alebo ste sa nebodaj stretli osobne s ušnými sviecami? Trúfli by ste si aj vy na niečo podobné? Dajú sa zohnať napríklad na internete. Mňa nejako extra nepresvedčili o ich úžasných čistiacich účinkoch, no v iných smeroch (ako bolesti, zápal či svrbenie) sa vyjadriť nemôžem. 

Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.

Žiadne komentáre :