streda 5. novembra 2014

Koláčik pri ktorom aj anjeli plačú

Ahojky :)
Dnes som sa pre zmenu rozhodla pridať na blog jeden skvelý recept, ktorý som objavila na internete a už som ho raz aj stihla odskúšať. Receptík sa mi veľmi zapáčil a tak som ho upiekla znova, tento krát som aj zdokumentovala celý postup. Milujem koláčiky s tvarohom a smotanou, asi preto mi padol aj tento do oka a ulahodil aj mojím chuťovým pohárikom. Na prvý pohľad sa mi zdal recept náročný, no vôbec to tak nie je, stačí mať len trochu času a chuti. Tak, pusťme sa do toho :)


Potrebujeme:
ZÁKLAD - 
1 šálka hladkej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
80 g masla
2 lyžice práškového cukru
1 vajce
PLNKA - 
500 g tvarohu
0,5 šálky cukru
3 žĺtka
1 lyžica solamylu
100 ml šľahačkovej smotany
SNEH - 
3 bielka
3 lyžice práškového cukru

1. Zmiešame si múku s práškom do pečiva a zapracujeme doň maslo. Vajíčko si vyšľaháme s cukrom a následne zmiešame s múkou. Vymiesime si cesto , ktoré prekryjeme a vložíme do chladničky aspoň na pol hodinu. Zatiaľ si spravíme kávičku a sadneme na  telke :D

2. Plnku si pripravíme tak, že vyšľaháme šľahačku a následne do nej primiešame všetky ostatné ingrediencie, ale opatrne a postupne aby bola zmes nadýchaná.


3. Keď už je cesto dostatočne odpočinuté, vyložíme si ním formu. Ja som sa s týmto pasovala asi najviac z receptu :D keďže som v domácnosti nemala valček a podložku, preto je cesto trošku v horšom stave ako by mohlo byť, ale keď sa chce tak sa dá.

4. No a následne nalejeme plnku a pečieme vo vyhriatej trúbe pri 180°C 20-30 minút.

5. Teraz si vyšľaháme zvyšné ingerdiencie - z bielok vyšľaháme hustý sneh a zašľaháme doň práškový cukor.


Takto vyzerá koláč po pol hodine pečenie pripravený na prekrytie snehom.

6. Prelejeme cesto vyšľahaným snehom a pokračujeme v pečení ešte ďalších 10-15 minút.

7. Koláčik vypneme a necháme pomaly chladnúť v rúre ešte takých 40 minút, nevyberáme ho.

Po hodinke a pol až dvoch hodinách sa začnú na povrchu objavovať malé slzičky. Preto dostal názov anjelské slzy. Najlepší je až po 5-6 hodinách keď je dostatočne odstáty, no poviem vám takto dlho čakať na tento skvelý dezert sa jednoducho nedá.

Koláčik je perfektný aj z chladničky, neviem teda ja veľmi sladké nemilujem skôr ma teší tá samotná príprava a krásna sladká vôňa. Ale teda takýto koláčik, no mňam. Pripomína mi cheesecake a nabudúce plánujem piecť niečo z toho súdku. Tento recept som našla na mojom obľúbenom portály mnamkyrecepty.sk



Dúfam že sa vám článok páčil, budem rada ak sa prihlásite na odber môjho blogu :) dobrú chuť.

Žiadne komentáre :