nedeľa 26. apríla 2015

Hovorím NIE množeniu!


Ahojte priatelia.
Ak patríte k pravidelným čitateľom alebo ma osobne poznáte, určite ste postrehli že patrím k milovníkom zvierat. Snažím sa všemožne pomáhať týmto tvorom, často si totiž samé pomôcť nedokážu. Tak aby ste si to vedeli lepšie predstaviť, skúsim vám opísať čo všetko sa dá keď chce človek pomáhať zvieratám (v mojom prípade z časového aj priestorového hľadiska hlavne mačky) :
  • pomáham zvieratám z ulice, ide hlavne o veľmi mladé jedince, o zranené alebo príliš dôverčivé mačky
  • poskytujem im veterinárne ošetrenie, dočasnú opateru u mňa doma v teple a bezpečí
  • inzerujem zvieratá a snažím sa im nájsť čo najlepší domov, pomáham nie len tým, ktoré sú u mňa doma ale snažím sa myslieť aj na iných dočaskárov (ľudí ktorí poskytujú dočasnú opateru)
  • šírim osvetu a snažím sa vyvracať aj nepravdivé fámy o mačkách ale aj psíkoch
  • som organizátorkou aukcií pre pomoc zvieratkám
  • KASTRUJEM!
  • často som pomáhala s prevozom zvierat do dočasných opatier, z kliniky na inú alebo priamo do nových domovov
  • zvieratkám dávam lásku, oni mi ju veľmi radi dvojnásobne vrátia
Po tom čo som vyčistila mačičkám záchody, všetky ich nakŕmila, prezdielala na internete, odpísala na správy typu "našla som soplavé choré mača pred vchodom, čo s ním mám robiť? domov ho vziať nemôžem" a vyriešila túto situáciu, som si sadla večer v pohodičke k čajíku že si prelistujem ešte FB a tam.... zasa nový inzerát. Vraj "predám čistokrvné šteniatka".... A tlak sa mi dvíha nad hranicu 200. Čistokrvné? Majú preukaz pôvodu (skratka PP)? Môžu 4 týždňové šteňatá od matky preč len kvôli tomu že si ich niekto zakúpi? Majú vôbec nejaké veterinárne úkony, resp. aspoň veterinárnu prehliadku už za sebou? ODPOVEĎ bez toho aby som sa na tieto nudné otázky musela pýtať je jasná -NIE.  SERIE MA TO! NIE LEN PRETO ŽE JA SOM EŠTE NEDOLIEČILA TO CHORÉ NECHCENÉ MAČIATKO ÚBOŽIATKO Z ULICE, A TO, ŽE SA MI NIKDY PENIAZE ZA TAKÚ OBYČAJNÚ TIGRINKU POULIČKU NEVRÁTIA  to ma ani neštve, zachránila som ŽIVOT! Ale to že niekto na vykorisťovaní zvierat ide zarábať a že si vie zabehnúť ešte aj fajný biznis, pretože SLOVAČ je asi úplne svojimi mozgami degenerovaná, to ma SERIE NAJVIAC.

Preto som sa rozhodla pridať sa ku kampani Blogerky hovoria: NIE MNOŽIARŇAM! Z môjho pohľadu blogerky a blogy majú veľkú moc vo svete internetu. Každý z nás už klikol na nejeden blog a prečítal nejeden článok. Blogy dokážu ľudí možno v niečom aj ovplyvniť a verím že dokážu aj pomôcť dobrej veci a pomôcť šíriť osvetu. 

Rozhodla som sa vám vysvetliť čo je množenie a množiteľ niekoľkými jednoduchými fotografiami, tie poznám ešte z predošlej kampane, poslúžia pre tento článok však naprosto dokonale.


Kto je MNOŽITEĽ a kto CHOVATEĽ?










Tak čo? Kúpili by ste si ešte stále "čistokrvné" šteňa bez PP? Ak som vás naďalej nepresvedčila, alebo ak aj áno, odporúčam kliknúť aj tak na nasledujúci odkaz. Ide o kampaň z roku 2012. Na stránke nájdete naozaj veľa užitočných infošiek, no hlavne skutočné príbehy. Verte či nie, ono sa to naozaj DEJE! A všade okolo nás, len treba otvoriť oči. Čo všetko vlastne znamenajú LACNÉ ŠTENIATKA.

Ak si aj naďalej myslíte že kontrolované tehotenstvo vašej feny lebo ste sa VY rozhodli že ONA bude mať štence, alebo že kastrácia/sterilizácia sú proti prírode, no topiť novonarodené mačiatka vo vedre je OK tak niečo s vami ľudia proste nie je v poriadku a mali by ste navštíviť odborníkov. A ak ste toho istého názoru ako ja a nechcete podporovať množenie a vykorisťovanie zvierat, dajte to najavo, podporte projekt NIE MNOŽIARNIAM a ak chcete, podporte aj zvieratá z ulice a súste kliknúť na stránku Československého kastračného programu. Pomáhať je skvelé, ten pocit sa ničím nedá nahradiť.

Ďakujem za vás čas ak ste sa v čítaní článku dostali až sem a budem rada ak budete túto osvetu šíriť ďalej aj zdieľaním napr tohto článku. Vaša milovníčka zvierat, Anet.

Žiadne komentáre :