nedeľa 19. januára 2014

DIY - lesk na pery

zdroj
Ahojte :))))))
Dnes som si pre vás prichystala sľúbený článok alebo skôr návod na domáci lesk na pery. Hľadala som rôzne typy, recepty, návody... Je ich teda naozaj neúrekom, rozhodla som sa začať pekne postupne od jednoduchšieho aby som to hneď na začiatok nepokazila. V každom návode na výrobu domáceho lesku na pery bol základom buď kokosový olej alebo kozmetická vazelína. Ja som sa rozhodla Vyskúšať teda ich kombináciu. Pripájam môj postup :)
Budeme potrebovať : medík (najlepšie domáci), kozmetickú vazelínu, za studena lisovaný kokosový olej, pigmenty a trblietky na zafarbenie no a ja som pridala aj vitamín E a arómu. Samozrejme si prichystajte prázdne tégliky kam lesk prelejete.


 Takže v prvom rade som v mikrovlnke roztopila malú kopcovitú lyžicu kozmetickej vazelíny, pridala som lyžicu kokosového olej a trošku medu. Nič som extra nedávkovala, proste všetko odoka :D

Všetko som dôkladne premiešala, treba miešať aj zo tri minútky aby sa tieto ingrediencie poriadne premiešali. Takto nám vznikne základ lesku na pery. Pridala som teda ešte kvapku vitamínu E a pár kvapiek esenciálneho oleja (najprv som chcela použiť citrus ale potom som sa rozhodla pre levanduľu).

No a teraz nastal čas farbenia. ja som použila pigmenty, sú sypké a dobre farbia. pridala som ešte trošku jemných glitrov. Spravila som to tak, že som si vytvorila požadovaný odtieň. odobrala do téglika a zasa pridávala farbu a glitre aby som mala tmavšiu farbu, zasa odobrala a opakovala tento postup :)

No a tu už máme lesky na pery v téglikoch, toto množstvo mi vystačilo presne akurát na tri porcie leskov na pery (jeden téglik je väčší, asi dva krát taký veľký ako tie malé). Naplnila som ich jednoducho pomocou lyžice.

Lesky necháme na 10 minút odstáť v chladničke aby poriadne stuhli. Potom ich vyberieme a môžeme používať :)

Upozornenie :D ak sa rozhodnete tieto lesky na pery si vyrobiť, musím vás upozorniť na to, že sú neskutočne voňavé a chutné. Takže nevydržia dlho na perách... nie preto že by stiekli alebo sa rozmazali, proste si ich sami poolizujete :D
Inak sú tuhé ale pri nanášaní sa úplne rozpustia, krásne sa lesknú a vydržia na perách celkom dlho, sama som bola prekvapená... a takmer ich necítiť, skvelo hydratujú pery a vôbec sa nelepia ako bežné kozmetické prípravky.



 Tu som skúšala jeden z leskov, pozrite ako krásne sa leskne, všimnite si aj drobné jemné trblietky ktoré dodávajú lepší efekt a plnšie pery :)



Už ste niekedy vyrábali domácu kozmetiku? Alebo ste niečo z domácej výroby niekoho iného kúpili a vyskúšali? Aké máte skúsenosti s doma vyrobenou kozmetikou?
Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :