pondelok 20. januára 2014

Kuracie prsia s plnenými zemiakmi


Ahojte priatelia, dnes som sa rozhodla prihodiť jeden recept, keďže včera bola nedeľa a ja som vyvárala o sto dvesto... Rozhodla som sa pre plnené zemiačiky, no a pretože to bol nedeľný obed, bola som donútená prihodiť aj nejaké to mäso, i keď mne osobne by stačili tie zemiaky (sú veľmi sýte). No nakoniec som ich pripravila k mäsu ako prílohu.
Budeme potrebovať:

  • Kuracie prsia
  • soľ a koreniny podľa chuti
  • väčšie zemiaky
  • kyslú smotanu
  • tavený syr
  • mozzarella
  • šampiňóny
  • kukurica
Ja som ešte pridala zeleninový šalát na spestrenie, použila som len trochu papriky z každej farby, uhorku a cherry paradajky. tanier to pekne oživilo.
  1. Ako prvé som si prekrojila zemiaky na polovice a dala variť. Treba ich variť aj so šupkou aby sa neskôr nerozpadli. Varíme pokiaľ nezmäknú, no nemôžu byť až príliš mäkké.
  2. Medzi tým ako sa varia zemiaky si narežeme a vyklepeme kuracie prsia ako na rezne. Osolíme ich, okoreníme (ja som použila len mletú sladkú papriku, trochu cesnaku a zmes korenín na kuracie prsia, no nie je to podmienkou, každý podľa svojej chuti). Na plech som kvapla trošku oleja a prsia naň naukladala. Potom som ich ešte podliala troškou vody aby neboli suché. No a šup s tým do trúby nahriatej na 180°C.
  3. Uvarené zemiaky začneme vydlabávať, ja nechávam tak pol centimetra až centimeter ku kraju, zvyšok vydlabem. Tieto zvyšky nezahadzujte.
  4. Vydlabané zemiačiky poukladám na vymastený plech. Ja som vnútro posypala zmesou korenia na pečené zemiaky pre lepšiu chuť. Môžete ale použiť napríklad maslo alebo trošku vyšľahaného vajíčka. Toto sa mi osvedčilo najviac.
  5. Zemiakovú zmes ktoré sme vydlabali poriadne popučíme a pridáme tavený syr a kyslú smotanu. Na cca 10 zemiakov používam jeden tavený syr a jednu smotanu, alebo dva tavené syry a polovicu smotany. Pridala som za hrsť kukurice a šampiňónov.
  6. Zemiačiky pripravené na plechu naplníme touto zmesou, na vrch ešte priložíme plátok mozzarely. Tá sa pekne rozpustí a urobí takú záplatu na zemiaku :D No a šup s tým do trúby k prsíčkam. Mne ostala polovica smotanky, tak som ju naplácala na tie kuracie prsia.
  7. Prsíčka máme už do polky upečené kým sme plnili zemiaky, zemiačiky pečieme cca 20 minút pri teplote 180°C.
Kým sa obedík pripravoval v trúbe, pokrájala som trošku papriky, rajčiniek a uhorky aby bol tanier veselší a farebnejší. Zelenina by na taniery nemala chýbať.

No a tu je už výsledok, priateľ si veľmi pochvaľoval, ja tieto zemiačiky veľmi ľúbim, recept nie je ani náročný, nie som nejaká extra dobrá kuchárka ale takéto veci zvládam. Jedlo je aj veľmi sýte takže o dve hodiny som bola ešte plná :)



Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :