utorok 7. januára 2014

Starám sa o seba - výživa pleti


Ahojte :)
Dnes pokračujem v článkoch o tom ako sa o seba starám. Včera som písala ako si čistím pokožku tváre, dnes budeme v starostlivosti o pleť pokračovať. Budem hovoriť o výžive pleti. To že pleť dôkladne vyčistíme nestačí, potrebuje hydratáciu, premastenie a regeneráciu. Toto sú moje voľby pre vyživenie pleti. Ešte by som asi mala dopísať, že mám zmiešanú pleť (tak ako väčšina z nás). To znamená že T-zóna je mastná a periférie mám normálnu pleť. Niekedy mávam aj sklon k vyrážkam.
 Takže pekne postupne.....
V rýchlosti pripíšem že nie všetky produkty používam každý deň to by bolo zbytočné. Využívam ich podľa stavu mojej pleti ale i podľa ročných období. Inak sa starám o pokožku tváre v zime a inak v lete. No postup ostáva vždy ten istý, ráno používam pod make-up jemnejší hydratačný krém, na večer po kúpaní, vyčistení pleti zasa mastnejšie produkty pre zregenerovanie počas noci.

Chcem ešte pripísať, síce momentálne nepoužívam žiadny peeling (momentálne som mala problém s vyrážkami takže som nemala dôvod a ani som nemohla použiť peeling) ale inak používam tento. Zrniečka sú pomleté nadrobno ale je v celku silný, netreba veľmi tlačiť. Preto ho niekedy používam aj na telo, je ho v balení dosť. Nájdete ho aj v Tescu. Mám rada túto kozmetiku. Asi nemusím písať že peeling používame na vyčistenú pleť ale ešte pred použitím pleťovej vody na stiahnutie pórov. Pripisujem to až teraz aj keď by som tento bod mala priradiť skôr k očiste pleti.

Budeme pokračovať pleťovou maskou. Mám ich rovno niekoľko no zo zakúpených pleťových masiek z obchodu vám predstavím len dve. Masku používame po peelingu, samozrejme teda podľa typu pleti. Ako prvú tu mám zasa značku Freeman. Ja takéto ovocné masky používam skôr v letnom období. Skvele ma osviežujú, už len tie obrázky tropického ovocia na obaloch ma berú. Používam ju v kombinácií s malinovým peelingom tejto značky.

Mne sa zapáčila aj táto od Le Chaton, bola v jednom Ladyboxe a veľmi sa mi tam zapáčila. Nie je to síce jedna z tých voňavých mňamiek lebo obsahuje kozie mlieko, ale je veľmi výživná. Vhodná nie len na leto ale aj v zimnom chladnom období. Mám po nej skvelú a jemnú pokožku, krásne vyživenú. Maska obsahuje aj med.

Najradšej mám ale domáce pleťové masky. Mám zopár typov odkiaľ kupujem domácu kozmetiku, alebo si proste masku vyrobím. Je to najlepšia voľba, vždy si vyrobím masku podľa aktuálnej potreby. Keď mám premastenejšiu pokožku a vyrážky urobím si prečisťujúcu sťahujúcu masku alebo naopak keď potrebujem vyživiť pleť použijem mastnejšie zložky. Vždy podľa nálady nájdem niečo na internete a prehľadám stav chladničky a poličiek s kozmetikou. Môžete pridať aj kávu či cukor a máte peeling a masku 2v1. Je to jednoduché, rýchle a účinné, no a ešte aj zábavnejšie ako obyčajné masky z obchodu. Milujem hrať sa s kozmetikou.

Ďalej pokračujem najnovšími darčekmi od Ježiška. Tento rok som prešla kompletne na prírodné produkty, takže sa snažím klasickú drogériu takmer vôbec nepoužívať. Takže mám tu bambucké maslo, kakaové maslo a kokosový olej. Všetky tieto produkty sa pridávajú do kozmetiky, vyživujú skvele pokožku. Používam ich na tvár aj na telo, všetky tri. Sú to 100% produkty bio. Chystám ich využiť na výrobu vlastnej kozmetiky. Celkom dosť mastia takže ich používam hlavne večer pred spaním na regeneráciu pleti cez noc. Nemôžem sa ich nabažiť.




Ďalej olejčeky, taktiež prírodné :D mám tri, všetky z Horského ranča, ručne robené a výťažok ide na zvieratá, tak ich musím predstaviť. Jeden ešte nemám preliaty do sklenenej fľaštičky, tak je v tmavšej fľaši od Oriflame. Jánsky bio olej tzv hojivý zázrak z trezalky používam hlavne pri menších rankách alebo pri tepelných poraneniach, skvele lieči popálenia od žehličky/kulmy. Je super aj na extrémne vysušenú pleť alebo herpesy.
Druhý je skrášľujúci olej - rýchlo sa vpije, používam ho hlavne na pleť po kúpaní, alebo aj ráno pretože nezanecháva pokožku premastenú ako hoci jaký iný olej. Je vhodný aj na vlásky ale o tom až nabudúce. Strašne pekne vonia, dá sa používať namiesto parfumu.
A na koniec oreganový olej - je silný antioxidant a prírodné antibiotikum s protizápalovým účinkom. 
Je vhodný pri kožných problémoch, infekciách, alergiách, astme... Takže ja ho používam pri podráždenej pokožke, je to prírodný liek na pleť.


No a na záver ešte krémiky. Prvý taktiež z Horského ranča, je to 100% bambucké maslo s pridaním skrášľovacieho olejčeka popísaného hore. Výživný voňavý krémik. Taktiež ručne robený, úžasný. 

Krémik od Bioderma používam len ráno. Je bez vône, nezanecháva žiaden mastný film. Je veľmi ľahký. Skvelý na hydratáciu pokožky tváre. Bežne ho nosím pod make-up. Veľmi mi vyhovuje. Mám to takto podelené, ráno ľahké hydratačné produkty a na večer mastnejšie. V posteli sa lesknúť môžem, to nikomu nevadí, okrem toho sa lepšie cez noc vstrebáva výživa do pokožky.

Ďalej tu mám klasiku, krémy Nivea, Dove a Garnier. Ani jeden z nich už takmer nepoužívam ale ešte som ich takmer domíňala koncom roka. Nivea je mastná, tú som používala na noc pri regenerácií, alebo na ruky či prípadne v sos situáciách aj na pery. Počas dňa som využívala Dove, ktorý je síce mastnejší ale nezanecháva taký mastný film ako Nivea. No a Garnier bol najmenej mastný, nezanechával mastný film a tak som ho používala v zimnom období vždy ráno pod líčenie. Inak ako vravím, už som ich vyradila ale ešte do nedávna boli na mojej poličke.



Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.


Žiadne komentáre :