štvrtok 20. februára 2014

Epilácia cukrovou pastou - pre a proti



Ahojte priatelia
Dnes by som vám rada napísala niečo o epilácií. Už niekoľko rokov pravidelne využívam výhody epilácie. Ja viem ja viem, je to bolestné ale má to svoje čaro. Pinzeta, horúci alebo studený vosk, strojček alebo cukrová pasta... Ja mám už vyskúšané všetko. 
Dnes by som sa rada povenovala práve cukrovej paste. Poviem vám v čom sa vlastne líši od vosku a v čom sú jej výhody. Takže poďme na to :)

Ja som sa rozhodla pre výrobok Bio Epil, ktorý som zohnala v mojej obľúbenej drogérií DM. Je to prírodná cukrová pasta s obsahom ružovej vody, harmančekom a čajovníkom. Krásne sladko vonia a verte či nie, skúsila som ju aj ochutnať :D chutí to skvelo :D niečo medzi obyčajným cukrom a karamelom.

Ja som pravidelne epilovala nohy pomocou horúceho vosku, je to rýchle a jednoduché. Pri pravidelnom používaní takmer bezbolestné ( prvé procedúry sú najhoršie, ak sa samozrejme medzi tým neholíte, je to už len rutina a chĺpky sú jemnejšie a redšie, takže to takmer nebolí). Už pri prvom použití som si všimla niekoľko výhod pasty oproti vosku:
  • Vosk sa nahrieva v prístroji podľa jeho obsahu o dosť dlhšie, pastu stačí vložiť na pár minút do horúceho kúpeľa, prípadne na minútku do mikrovlnky.
  • Pasty sa z pokožky zbavím jednoduchšie a to obyčajnou vodou, nemusím používať žiaden olej ako pri vosku. Pri vosku som vždy viac "polepená" pretože mi vždy ostane kúsoček vosku tam, kúsok tam, pri paste je to jednoduchšie.
  • Cukrovú pastu si môžete ľahko a jednoducho pripraviť doma, a pozitívum je, že ak by sa vám nevydarila, môžete ju jednoducho skonzumovať :D
  • Pasta sa nanáša presne opačne ako vosk - vosk vždy nanášame v smere rastu chĺpkov a strhávame ho v protismere, pastu zasa nanášame v protismere rastu chĺpkov a strhávame v smere rastu, takže je to menej bolestivejšie.
  • Pri epilácií pastou nie je moja pokožka podráždená. Pri vosku som červená ešte druhý deň. Som celá bodkovaná a fľakatá. Pri paste dokonca hneď po procedúre nie je takmer žiadne začervenanie viditeľné.
  • Na vosk potrebujete buď roll on ak ho používate v tubách, alebo rovno prístroj na nahriatie a niečo na nanášanie na pokožku a na záver ešte depilačné papiere ktorými vosk strhávate. Pri cukrovej paste nepotrebujete nič, stačí ho nahriať... dá sa nanášať rukou a pri strhávaní nič nepotrebujete.
  • Najlepšia výhoda ktorú som si všimla je to, že pri paste mi chĺpky vôbec nezarastajú. Pri vosku sa mi stáva že je chĺpok jemnejší a nepretlačí sa pokožkou a zarastie. Takže chlp tam vlastne je, aj ho je vidieť ale nedá sa oholiť a kým sa nedostanem pod trošku pokožky tak ani vytrhnúť. Pri paste sa to nestáva. Zrejme je to aj vďaka tomu, že sa chĺpky trhajú v smere rastu.
    Ja na aplikáciu používam umelú špachtlu

Samozrejme, aj pasta má nejaké nevýhody:
  • Odporúčam ju pre dievčatá, ktoré už majú nejaké skúsenosti s depiláciou, alebo sú zručnejšie a vedia ako na to. Inak to nie je nejako zložité
  • Ak patríte medzi tie pomalšie, je tu možnosť že pasta stuhne, ak ju nebudete mať vo vodnom kúpeli.
  • Pasta funguje tak, že sa aplikuje viac krát (vosk strhnete a musíte naniesť nový, pasta nie), no treba odhadnúť tú správnu mieru do kedy môžete pastu opakovane použiť. Na prvý krát sa mi totiž stalo že som depilovala, depilovala a zrazu som zistila že ako som pastu naniesla, už sa nedá strhnúť, a tak som musela s nohou pod sprchu aby som pastu zmyla.
  • Je to o niečo pomalšie ako pri vosku.
  • A aj finančne náročnejšie - jeden vosk na niekoľko depilácií ma stojí 2-3 eurá ... zato jedna pasta na niekoľko depilácií stojí okolo 13 eur

Na internete som objavila množstvo videí, ktoré sú určené cukrovej paste. Ak nemáte skúsenosti s cukrovou pastou, odporúčam si aspoň pozrieť video, prípadne ak ste z tých dievčat ktoré rady testujú nové veci a cukrovú pastu na zozname ešte nemáte tak hovorím do toho. 
Inak, vedeli ste že slovo depilácia vlastne nie je depilácia akú poznáme my? :D je to tak nejak ľudovo popletené. Depilácie je odstránenie chĺpku len nad úrovňou pokožky - čiže typické zbavenie sa chĺpkov žiletkou. Zato epilácia je už odstránenie chĺpku aj s koreňom - čiže pinzeta, vosk, pasta....

Ja osobne toto malé balenie pasty odporúčam používať skôr na menšie partie tela, na celé nohy by som minula pastu aj celú na jedno použitie. Takže skôr na tvár, prípadne podpazušie. Pre tie odvážne možno bikiny. Ak sa rozhodnete vyskúšať urobiť si svoju vlastnú cukrovú pastu a prídete na tie správne pomery ingrediencií tak to môže byť skvelá a lacná voľba pre domácu epiláciu.

Dúfam že sa vám článok páčil :) budem rada ak sa prihlásite na odber.

Žiadne komentáre :