pondelok 28. apríla 2014

Zdravá špargľovo-špenátová polievka


Ahojte priatelia :)
Dnes som si pre vás pripravila chutný recept, natrafila som na neho na jednom mojom obľúbenom blogu, a tak som sa rozhodla že ho tiež vyskúšam. Recept som pozmenila len minimálne, zaujal ma tým, že je plný zdravých vecí a po dovarení sme si všetci pochvaľovali :) polievočka je neuveriteľne chutná.

Budeme potrebovať :
  • balenie špargle
  • balenie listového špenátu 
  • hrsť medvedieho cesnaku
  • smotanu na varenie
  • 1 veľký nastrúhaný zemiak na zahustenie
  • 1 cibuľu
  • maslo 
  • soľ a korenie na dochutenie

  1. Špargľu dôkladne očistíme, nakrájame ju na menšie kúsky, hlavičky odložíme bokom. Kúsky špargle orestujme s cibuľkou na masle. Z odrezkov a šupiek dáme variť vývar. Kúsky špargle orestujme na cibuľke s maslom.
  2. Zalejeme vývarom z šupiek a odrezkov, pridáme nastrúhaný zemiak a varíme cca 10 minút, kým špargľa nezmäkne.
  3. Pridáme umyté špenátové listy a na drobno nasekaný cesnak medvedí. Dochutíme korením a soľou.
  4. Necháme chvíľu povariť, kým sa listy stiahnu. Pridáme smotanu (ja som nepoužila ani celé balenie), necháme ju prevariť.
  5. Polievku odstavíme a ponorným tyčovým mixérom všetko dôkladne rozmixujeme, podľa potreby ešte dochutíme. Odložené hlavičky špargle orestujeme na masle a vhodíme do polievky. Ja som pridala aj opečené kúsky chlebíka.
  6. Odfotíme na internet a spapáme :) dobrú chuť


Musím povedať, že som sa obávala ako bude polievka chutiť no veľmi ma prekvapila. Vďaka cesnaku medvediemu som nemusela použiť ani toľko korenín a orestované hlavičky špargle s kúskami chlebíka polievočke dodali skvelý výzor aj skvelé obohatenie na záver :) 
Naozaj vrelo odporúčam, je to zdravá a chutná bomba, bola som v dobrom prekvapená. Tak šup šup do obchodu a rovno do kuchyne!


Žiadne komentáre :