sobota 14. februára 2015

Tekvicová polievka a mäsové guličky so sezamom


Ahojte priatelia :)
Dnes by som sa s vami rada podelila o jeden veľmi rýchly, jednoduchý ale extrémne chutný recept. Teda vlastne rovno o dva typy na recepty. Presnejšie o tekvicovú polievku a skvelé mäsové guľôčky k cestovinám alebo šalátu. Začnime ale polievkou.Viem, viem, už nie je sezóna... ale, ja som nedávno vyfasovala od starkej mrazenú tekvicu z našej záhradky (každý rok jej máme dostatok a ten minulý dokonca nadbytok, takže veľkú časť úrody sme museli nechať zmraziť, no a vlastne som aj rada, inak by som o tejto polievke z domácich zdrojov mohla len snívať) a tak šup sa do varenia. Možno ste si všimli že obľubujem krémové polievky a tak nemohla smotana chýbať ani v tomto recepte, hor sa doň:

Tekvicová polievka
potrebujeme:
- nakrájanú tekvicu
-smotanu na varenie
-polohrubú múku
- menšia cibuľa
-maslo
-korenie a soľ na dochutenie

Do hrnca som si vhodila kúsok masla a roztopila ho. Pridala som na malé kúsky nakrájanú cibuľku a počkala kým skaramelizuje. Keď nám cibuľka prevonia kuchyňu, prichádza na rad samotná tekvica.

Keďže som človek ktorý často zabúda, veľkú časť tekvice som vlastne rozmrazovala priamo v hrnci :D ale ani to jej na chuti neubralo, poriadne povaríme až kým nebude tekvica mäkká.

Dochutíme, no ja si vždy vravím že menej je niekedy viac a keď si nie som istá račej sa kontrolujem a polievku dochutím na záver (polievku som si varila počas straty chuťových a čuchových buniek vďaka chrípke :D )

Zalejeme vodou a varíme až kým nebude krásne rozvoniavať a tekvica úplne nezmäkne (ja som mala nadrobno nastrúhanú tekvicu takže mi zmäkla veľmi rýchlo) 

Polievku odstavíme a všetko rozmixujeme tyčovým mixérom.

Pridáme trochou smotany zahustenej s múkou a pomaly za stáleho miešania ju vlievame do polievky. Potom už polievku len necháme prevrieť, povaríme asi minútku a odstavíme. Prípadne ešte dochutíme.

A servírujeme :) najlepšie s krutónmi (ja som tam nahádzala takéto moje bezlepkové guličky, sú skvelé). Polievka bola doslova fenomenálna, už dlho som si tak nepochutila.


Milujem túto polievku... Často síce polievky nevarím ale keď už navarím tak sa vždy podarí a veľmi si to užívam. Najviac ma baví asi aj to, že sú veľmi jednoduché a rýchle... nemusím čakať niekoľko hodín a výsledok je aj tak úžasný.

No a teraz sa poďme pozrieť na skvelé mäsové guličky, ktoré som si vymyslela pre frajera, aby som ho prinútila zjesť aj niečo zdravšie a tak som do asi tony šalátu a buriny pridala aj trochu mäsa.

Mäsové guľôčky so sezamom
potrebujeme:
-250g pomletého bravčového
- 1 vajce
-asi hrnček múky
-tiež asi hrnček strúhanky
-sezam
soľ a korenie na dochutenie

Pomleté mäso, vajíčko a múku som si zmiešala dohromady a vytvorila akoby fašírkovú zmes. Pridala som soľ a trocha korenie. v ďalšej nádobe som si zmiešala strúhanku so sezamom a v rukách som si vytvarovala malé guľôčky, ktoré som potom obalila zmesou sezamu a strúhanky. Poukladala som ich na plech (keďže som nenašla papier na pečenie, použila som trochu múky, guľôčky sa nepripiekli takže super.)

No a šup s nimi do trúby. Pečieme asi 15-20 minút pri teplote 200°C. Ja som ich použila k cestovinám a čerstvému šalátu s hustou fazuľovou omáčkou. Možno sa to môže zdať prekombinované, no naozaj chutné a aj sýte. Tieto mäsové guľôčky boli narozdiel od niektorých jemnejšie a ľahšie aj keď sú z bravčového mäsa. Dajú sa využiť vo veľa receptoch. Ja ostanem asi verná a využijem ich ako prílohu k šalátom. Odporúčam k nim jogurtový dresing (najlepšie domáci).

Žiadne komentáre :